Informatie over het coronavirus (COVID-19)

We begrijpen dat je misschien onzeker bent over je reisplannen vanwege de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19). Uiteraard volgen ook wij de situatie omtrent het Coronavirus op de voet en doen wij er alles om onze klanten zo goed mogelijk te assisteren.

Reisadvies

Het reisadvies wordt momenteel goed in de gaten gehouden door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Bekijk hier het huidige reisadvies voor jouw bestemming.

Daarnaast is het van belang dat je goed de website van de uw vliegmaatschappij waarmee jouw vlucht gepland staat, in de gaten houdt. Veel vliegmaatschappijen zijn namelijk genoodzaakt vluchten te annuleren in verband met (in-)reisbeperkingen. 

Gezondheid / Veiligheid

Onze gedachten gaan vooral bij de mensen die ons dierbaar zijn, zowel hier als in andere landen. Ook jij hoort daarbij en het is een voorrecht om jou van dienst te mogen zijn.

In de eerste plaats vinden we jouw veiligheid erg belangrijk, dus volgen we de situatie op de voet en houden we het advies aan van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) of https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19.

De omstandigheden en het beleid verschillen per locatie. Daarom raden we iedereen aan om op de hoogte te blijven en de aanbevelingen van je lokale gezondheidsautoriteiten op te volgen.

Wijzigen / Annuleren

Veel luchtvaartmaatschappijen bieden momenteel versoepelde voorwaarden voor wijzigen en/of annuleren zodat je op een later tijdstip alsnog gebruik kunt maken van de waarde van je ticket. Check ook op de website van de luchtvaartmaatschappij welke voorwaarden en de mogelijkheden de luchtvaartmaatschappij hanteert.

Low-cost Airline

Heb je geboekt met een low-cost airline, zoals Ryanair, easyJet, Wizz Air of Transavia? Neem dan rechtstreeks contact op met deze airline om een aanvraag voor een wijziging of annulering in te dienen.

Contact

Wegens de impact van het Coronavirus op alle gewijzigde en geannuleerde vluchten, is het bij ons momenteel enorm druk. Om onze klanten het snelst en meest efficiënt te kunnen assisteren, zijn wij proactief klanten aan het benaderen met een gepland vertrek voor komende dagen. Enkel op deze wijze kunnen wij klanten op volgorde van vertrek met het meeste recente update van de vluchten te kunnen assisteren.

We willen je bedanken voor je begrip en medewerking in deze uitzonderlijke situatie.
_____________________________________________________________________________

Gestrand in het buitenland

Bijzondere bijstand buitenland, Het nieuwe gezamenlijke platform www.bijzonderebijstandbuitenland.nl is een unieke gezamenlijke aanpak van de reisbranche, verzekeraars, luchtvaartmaatschappijen en de Rijksoverheid om gestrande Nederlandse reizigers te helpen. Zoekt u hulp? Registreert u zich dan hier.

Informatieservice Buitenlandse Zaken

Altijd op de hoogte van de veiligheidssituatie in het buitenland en als u wilt, registratie bij de ambassade. Meld u https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/ eenvoudig en gratis aan bij de Informatieservice van Buitenlandse Zaken.

Suriname

Meer informaties voor Nederlandse reizigers die in Suriname zijn.
Actuele informaties betreft Coronavirus (Covid-19).Crisis emergency portal  https://covid-19.sr .
_____________________________________________________________________________

Registratie voor repatriëring naar Suriname
De registratie van Surinaamse burgers die in Suriname wonen en ingezetenen van Suriname die gestrand zijn in het buitenland is van start gegaan.
U kunt u zich laten registreren door dit formulier ingevuld te verzenden of U wordt thans gevraagd om zich via de covid-19.sr website te (her)registreren. Neemt u a.u.b. deze leefregels door.

U heeft zich reeds laten registeren bij het Consulaat van Suriname in Amsterdam?
Stuur a.u.b. het thans uitgebreide formulier door naar :
secretariaat.directeur@health.gov.sr
conza@gov.sr
conza.suriname@gmail.com

Noot: Het formulier dient voorzien te zijn van uw handtekening. Hiermede heeft u tevens voldaan aan een vereiste van het Ministerie van Volksgezondheid van Suriname.

U heeft zich nog niet geregistreerd bij het Consulaat van Suriname of een ander meldpunt?
Stuur a.u.b. het ingevulde formulier door naar:
secretariaat.directeur@health.gov.sr
conza@gov.sr
met een c.c. naar burgerzaken.netherlands@gov.sr

Visum verlengen
U kunt verlenging van uw visum kort verblijf aanvragen bij de IND als u niet kunt terugkeren naar uw land van herkomst. Bel 088 043 04 30 van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur

Houd uw paspoort bij de hand wanneer u gaat bellen.
U krijgt een bevestiging per brief. Een persoonlijke aanmelding is niet nodig. Verlenging is gratis.

Hulpvraag
In Nederland gestrande Surinaamse staatsburgers die een hulpvraag hebben kunnen contact opnemen met het Consulaat van Suriname in Amsterdam via burgerzaken.netherlands@gov.sr of
tel. 020 6426717/137 of 0623251745 (alleen in urgente gevallen)

>>>>Daarnaast adviseren wij u goed de website van de SLM en KLM en TUI waarmee uw vlucht was gepland in de gaten houden.

=========================================================================

Gestrande Surinaamse ingezetenen in Nederland,

Die nog geen terugkeerdatum hebben gekregen, worden opgeroepen om contact op te nemen met het SLM-kantoor in Amsterdam. Dit kan tussen 10:00u en 16:00u op de volgende nummers: * 020-6262060 en * 010-4364200.

Op 20 april 2020, zal de eerste groep, repatrianten uit Nederland worden overgevlogen naar het Surinaamse grondgebied. Personen die reeds op de lijst staan voor vertrek hoeven geen contact op te nemen met SLM. Zij zullen door de autoriteiten worden geïnformeerd over eventuele details.

===============================================================

Uiteraard volgen ook wij de situatie omtrent het Coronavirus op de voet en doen wij er alles om onze klanten zo goed mogelijk te assisteren.

PRAGEMA TRAVEL & INSURANCE BV
📧  reizen@pragema.nl
☎️  Tel. 010-4255506 Bij
noodgevallen: +31 6 1343744


KLM kantoor in Suriname aan de Hofstraat 1 / Tel. reservering afdeling nummer 0031-20 4747747.
Website update te volgen >>https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm

Kantoor van Suriname Airways is te bereiken via:
E-mail:  helpdesk-covid19@flyslm.com ( registreer uw boeking via deze mail.)
WhatsApp: +5978941922
Website update te volgen>>>https://www.flyslm.com/nl/announcement-covid-19-nl/
Ook op de facebook van SLM >>>: https://www.facebook.com/SurinamAirways

In deze periode van onzekerheid waarin wij niet weten wanneer de Covid-19 pandemie zal eindigen, heeft Suriname Airways gemeend om haar reizigers de mogelijkheid te bieden om hun reisplannen aan te passen.

Bezoek Surinam Airways website voor een update van de “𝐰𝐚𝐢𝐯𝐞𝐫 𝐚𝐧𝐝 𝐫𝐞𝐟𝐮𝐧𝐝 𝐩𝐨𝐥𝐢𝐜𝐲 𝐝𝐮𝐞 𝐭𝐨 𝐂𝐎𝐕𝐈𝐃-𝟏𝟗”.

NED: https://www.flyslm.com/nl/covid-19-nl/
ENG: https://www.flyslm.com/en/covid-19/

Op de website van TUI te volgen >>>https://www.tui.nl/coronavirus-faq/