Veel gestelde vragen

U bent hier: Home » Informatie » Veel gestelde vragen

Hoe kan ik boeken via Pragema?

Heel eenvoudig – klik gewoon op de gewenste bestemmingen en vertrek en terug reis datum of bij aanbieding en volg de navigatie. Er verschijnt een formulier. Vul uw gegevens in en verstuur het formulier. alle binnenkomende boekingen worden in behandeling genomen. U ontvangt in ieder geval een automatisch schriftelijke bevestiging! Normaal gesproken zijn alle bij ons aangeboden online reizen die u krijgt te zien beschikbaar. Wij actualiseren de gegevens voortdurend. Mocht een reis bij wijze van uitzondering echter zijn volgeboekt, dan zullen wij ons onmiddellijk bij u melden en u een alternatief aanbieden of proberen om nog plaatsen in het vliegtuig of hotelkamers aan te vragen. Uiteraard kunt u uw reis tijdens onze openingstijden eenvoudig boeken via onze reserveringsafdeling tel. 010 4255506

Is mijn boeking via internet veilig?

Bij Pragema Travel & Insurance bv. is uw boeking veilig! U boekt bij een normaal reisbureau dat al bijna 15 jaar bestaat. Alle reizen worden persoonlijk door ons in behandeling genomen. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en u bent niet verplicht uw credit- cardnummer op internet op te geven . Met uitzondering van het boeken van vluchten bij sommige luchtvaartmaatschappijen. Als u online betaald, dan wordt de betaal-transactie uitgevoerd in een beveiligde omgeving van de website van uw bank of creditcard maatschappij.

Hoe kan ik mijn reis betalen?

Na de boeking krijgt de mogelijkheid om online te betalen via de bank van uw keuze of creditcard ( mastercard en Visa card, Alle reizen kunnen op deze manier worden afgerekend

Kan ik speciale wensen kenbaar maken?

Speciale wensen, bijvoorbeeld een bepaalde kamer, een vegetarische maaltijd in het vliegtuig of andere wensen, zullen wij graag doorgeven. Speciale wensen maken geen deel uit van de overeenkomst, er kan geen garantie worden gegeven.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Uw reisdocumenten worden uiterlijk 7 dagen voor vertrek per mail naar u verstuurd. In het hoogseizoen kan het voorkomen dat tickets uiterlijk 4 dagen voor vertrek verstuurd worden i.v.m. drukte. Indien u binnen 4 dagen voor vertrek nog geen reisdocumenten heeft ontvangen, adviseren wij u om contact op te nemen met ons kantoor via Tel: 010 4255506 of reizen@pragema.nl. E-tickets van boekingen met een vertrekdatum binnen 7 dagen ontvangt u binnen 24 uur na boeken.

Wat moet ik doen als ik een fout heb ontdekt?

Direct na uw boeking ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Controleer uw gegevens zorgvuldig. Bij het constateren van fouten, dient u deze direct aan ons per email of per telefoon te melden, wij zullen de aanpassing doorvoeren indien mogelijk, dit is mede afhankelijk van de vliegmaatschappijen.

Kan ik ook een reis- en annuleringsverzekering afsluiten?

Ja, dit is zeker aan te raden en voordelig online af te sluiten via onze website. Natuurlijk kunt ons daarvoor ook bellen tel. 010-4255506.

Kan ik mijn reis annuleren of omboeken?

Wanneer u uw reis annuleert of omboekt, kan dit extra kosten met zich mee brengen, dit is afhankelijk van het soort reis, het tijdstip van annuleren en de touroperator of luchtvaartmaatschappij. Wij adviseren u daarom een annuleringsverzekering af te sluiten. Neem in deze gevallen contact op met onze kantoor 010 – 4255506.

Hoe kan ik mijn vliegticket wijzigen of annuleren?

Voor het wijzigen of annuleren van uw boeking gelden bepaalde voorwaarden. De mogelijkheden tot het wijzigen/annuleren van uw boeking kunt u zowel telefonisch Tel: 010 4255506 als per mail reizen@pragema.nl opvragen via ons. De wijziging/annulering is pas definitief nadat wij uw akkoord per mail hebben ontvangen. Zonder een reactie van de klant zal de boeking NIET worden gewijzigd/geannuleerd. Helaas is in de meeste gevallen een online geboekt vliegticket niet wijzigbaar. Indien u een wijzigbaarticket (datumwijziging) wilt boeken dient u contact op te nemen met onze verkoopafdeling op Tel: 010 4255506. Openingstijden zijn ma t/m vrij 10.00 – 17.30 uur, zat 10.00 -14.30 uur en zon en feestdagen gesloten.

Mag ik mijn boeking andere datum opgeven?

Dat kan, maar dat is afhankelijk van de airline en het vlucht-tarief. U kunt hiervoor het beste eerst telefonisch contact opnemen met Pragema of direct informeren bij de airline.

Welke bagageregels gelden voor mijn reis?

Bagageregels verschillen per luchtvaartmaatschappij en kunt u vinden op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Over het algemeen gelden de volgende regels: Algemene Bagageregels Economie Class Reist u Economie Class dan mag u per persoon 1 stuks bagage van maximaal 20 kilo inchecken. Een aantal luchtvaartmaatschappijen hanteren echter afwijkende bagageregels.

Algemene Bagageregels Business Class?

Reist u Business Class dan is de algemene regel dat u 1 stuks bagage van maximaal 30 kilo per persoon mag inchecken. Een aantal luchtvaartmaatschappijen hanteren echter afwijkende bagageregels.

Welke gegevens moet ik bij hand houden als ik bel of mail over een bestaande boeking?

Wij verzoeken u om uw reserveringsnummer, ordernummer of klantnummer bij de hand te houden indien u ons kantoor benaderd per mail of telefonisch. Op deze manier kunnen onze specialisten u sneller van dienst zijn.

Wat is een e-ticket?

Een e-ticket is het elektronische alternatief voor een papieren ticket. Het e-ticket wordt opgeslagen in een database van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en kan te allen tijde worden opgeroepen. Tegenwoordig ontvangt u altijd een e-ticket, indien dit door omstandigheden niet mogelijk is, zullen wij u hiervan per e-mail op de hoogte stellen. U dient het e-ticket uit te printen en mee te nemen naar de luchthaven samen met een geldig reisdocument. Met het uitgeprinte e-ticket kunt u reizen. Vliegtickets worden na betaling door ons uitgegeven en verstuurd per e-mail. E-ticket kwijt of nooit gehad – Haal deze zelf via internet op Binnen 48 uur na betaling sturen wij u het e-ticket per e-mail toe aan het door u opgegeven adres. Let op: Houd ook uw spam box in de gaten ivm bijlagen gaan meestal in uw spam/ongewenst e-mailen. U kunt dan contact opnemen met onze kantoor via telefoon 010 4255506 of via mail naar reizen@pragema.nl

Wat zijn de betalingsmogelijkheden via internet?

De betalingsmogelijkheden zijn verschillend per boekingskanaal. Als u online boekt kunt u altijd betalen via:

  1. iDEAL, is internet bankieren van ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Tridios Bank. iDEAL is een veilige betalingsmogelijkheid die tegelijkertijd vertrouwd is. U betaalt uw tickets in uw eigen internetbetaalomgeving zonder extra kosten. Zie iDEAL voor meer informatie
  2. Creditcard, wij accepteren Mastercard, VISA Wanneer u betaalt met creditcard rekenen wij hiervoor 2 % van het totale bedrag transactiekosten.
  3. Maestro, indien u in het bezit bent van een pinpas, voorzien van een Maestro logo, kunt u ook hiermee uw reservering voldoen. Wij rekenen hiervoor geen transactiekosten.

Voor betalingen vanuit het buitenland dient u een IBAN- en BIC mee te geven. Voor Pragema.nl gebruikt u: IBAN: NL71ABNA0511657501 BIC: ABNANL2A

Reisverzekering?

Sluit uw kortlopende reisverzekering tot 1 dag voor vertrek via pragema.nl af en ga onbezorgd op reis vanaf € 1.60 – € 3,00 per dag.

Waarom een reisverzekering?

  • Geen tot beperkt eigen risico op het gebied van diefstal, ongevallen of medische kosten
  • Beschikking tot de 24/7 uurs Alliance Hulplijn

Let op: Een reisverzekering kan alleen worden afgesloten voor passagiers met een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland. Kosten
– Basisverzekering à € 1.60 – € 3.00 per dag (binnen of buiten Europa), inclusief ongevallen en geneeskundige kosten plus eenmalige poliskosten € 3.50.
Dekking :

  • Personenhulpverlening
  • Telefoonkosten
  • Buitengewone kosten
  • Bagage en reisdocumenten
  • Schade vakantieverblijf
  • Sporten
  • Ongevallen
  • Geneeskundige kosten

Annuleringsverzekering?

Sluit uw annuleringsverzekering binnen 7 dagen na boeking af en voorkom hoge kosten als u plotseling moet annuleren.

Waarom een annuleringsverzekering?

  1. Voor en tijdens uw reis bent u gedekt tegen annuleringskosten
  2. Geen tot beperkt eigen risico
  3. Gehele reissom retour als u uw reis tussentijds heeft moeten onderbreken bij dubbelzekerheid.

Kosten :
– 7.26 % (inclusief assurantiebelasting) van de reissom plus eenmalige poliskosten van € 3.76
Dekking volgens voorwaarden verzekering:

  • Annuleringskosten
  • Ongebruikte reisdagen bij dubbelzekerheid.
  • Vertrek vertraging
  • Ziekenhuisopname
  • Eerdere terugkeer
  • Gehele reissom retour bij eerdere terugkeer bij dubbelzekerheid.